Hälsa & Träning

Utmana sig själv och sätta små delmål

För att nå sina mål så sätter jag upp lite olika små mål. Det blir roligare för man har inte så långt till sina mål.
Mitt senaste mål som jag började i tisdags efter en trist förkylning är att jag i 2 veckor ska köra 40 min powerwalk på morgonen innan frukost. Jag ska också få i mig minimalt med socker och dra ner på kolhydrater. Detta betyder dock inte att jag har några förbud. För jag är emot det för jag tänkte hitta något som håller i längden. Jag förbjuder inte mig socker men ska försöka undvika det. Samt kolhydrater kommer jag ändå få i mig men jag ska försöka dra ner på det och såklart inga Nutella mackor haha. Men det finns tid för det längre fram.

image

Idag körde jag mina 40 min på gymmet. Svetten rann och jag hade inte samma ork som igår. Men igår gjorde jag ju 40min powerwalk + 10×10 marklyft innan frukost och på kvällen körde jag ben. En riktigt bra träningsdag igår så förstår att energin är lite tömd idag. Men jag ska ladda med mat idag inför kvällens träning.

Antagligen blir det vila imorgonkväll från träningen. Vi får se. Jag verkar bara orka 2 dagar nu när jag kör cardio varje morgon. Men det är ju otroligt viktigt med vilan och sömnen med.

Du kanske också gillar...

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

 

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.